My eBox versterkt zijn communicatie

De nieuwste functionaliteiten van het My eBox-portaal bieden u de mogelijkheid om uw gebruikerservaring te verbeteren. Dit gebeurt door uw e-mailadres te valideren, uw meldingen te personaliseren of door u bewust te maken van phishing.  

Een geldig e-mailadres 

Wanneer een nieuwe gebruiker een profiel aanmaakt, wordt voortaan om een e-mailadres gevraagd. Hierdoor kunnen wij u, indien nodig, bijkomende informatie bezorgen over uw My eBox-account, ongeacht de keuze van de meldingen.  

Wanneer ontvangt u een e-mail van My eBox (myebox.noreply@bosa.fgov.be)? 

  • Zoals voorheen, wanneer u ervoor kiest om uw meldingen te activeren. Dankzij meldingen wordt u ervan op de hoogte gebracht wanneer u een nieuw eBox-bericht hebt ontvangen, of eraan herinnerd dat u het nog niet hebt gelezen. 

  • Wanneer u uw e-mailadres valideert, en u een code ontvangt. 

  • Als we u in de toekomst informatie willen bezorgen over het gebruik van My eBox.

    Voorbeelden zijn :  

    • om u te informeren over wijzigingen in My eBox die van invloed zijn op de contractuele voorwaarden in de Algemene Gebruiksvoorwaarden of de Privacyverklaring

    • om u te melden dat u My eBox al een tijdje niet meer heeft bezocht. Dit kan gebeuren wanneer u uw eBox-berichten bekijkt via andere kanalen, zoals Mijn Burgerprofiel, IRISbox, Doccle of andere partners

    • om u te informeren dat u uw e-mail adres niet heeft gevalideerd. Wij zullen u eraan herinneren om de code die u op uw e-mailadres hebt ontvangen in te voeren in het scherm van My eBox

Als we merken dat uw My eBox-account niet wordt gebruikt, of als het door u opgegeven e- mailadres niet wordt gevalideerd, is het mogelijk dat u niet weet dat u eBox-berichten hebt ontvangen.

Om mogelijke problemen te voorkomen, geven wij er daarom de voorkeur aan om uw My eBox-account te verwijderen. Het verwijderen van een My eBox-account kadert in de naleving van de Beginselen inzake verwerking van persoonsgegevens. Voor meer informatie over dit onderwerp: Wanneer verwijderen we uw My eBox-account en toestemming | eBox.

Een volledig profiel in een paar klikken 

Vul uw profiel correct in. Hiermee hebt u snel toegang tot eBox-berichten. Wij hebben deze stap beperkt tot het invoeren van 3 gegevens (e-mailadres, communicatietaal, keuze voor meldingen) en één uit te voeren actie (validatie van uw e-mailadres).  

Zodra je adres is gevalideerd, ontvang je per e-mail een code die je kunt invoeren in je portaal:

Zodra uw profiel is ingevuld, kunt u het optimaliseren door uw meldingen aan te passen met een roepnaam en een persoonlijke afbeelding. Andere functies zullen binnenkort worden voorgesteld.